Trwa remont mostu kolejowego nad Kanałem Gliwickim. Wzmocniona zostanie konstrukcja obiektu i położone zostaną nowe tory. Prace zakładają również odmalowanie i oczyszczenie 65-metrowej, stalowej kratownicy.
Przeprawa składa się z dwóch jednotorowych konstrukcji. Najpierw kratownica mostu została wypiaskowana, czyli wyczyszczona drobinami piasku pod dużym ciśnieniem. Następnie uzupełniono ubytki stalowej konstrukcji, odmalowano ją i pokryto powłoką hydrofobową, chroniącą przed wodą i brudem. Taki sam remont przeszły też betonowe podpory obiektu, których struktura została uzupełniona betonem natryskowym. Remont mostu rozpoczął się w lipcu i zakończy się wiosną przyszłego roku.
Most nad Kanałem Gliwickim jest jednym z największych obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej Toszek Północ – Stare Koźle, przebiegającej przez Śląsk i Opolszczyznę. Tędy węgiel z Rybnickiego Okręgu Węglowego jest transportowany do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.