2018.10.04 16:28

Nie tylko nowe szyny

Obrazek: podkłady kolejowe
Logo Fundusze Europejskie Logo Rzeczpospolita Polska Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Logo Unia Europejska

Rewitalizacja linii kolejowych Chybie – Rybnik – Nędza/Turze i Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle zakłada przede wszystkim wymianę nawierzchni kolejowej czyli szyn, podkładów, złączek i podsypki tłuczniowej. Podkłady przenoszą obciążenia z szyn na podsypkę i utrzymują ich odpowiednie położenie względem siebie. W trakcie rewitalizacji podkłady drewniane i betonowe są wymieniane na podkłady strunobetonowe. Chcesz wiedzieć dlaczego? Sprawdź na poniższej infografice.

 

Infografika mówi o podkładach kolejowych. Na modernizowanym odcinku wymieniane są stare drewniane na nowe strunobetonowe. Są one wytrzymalsze i mogą przenosić większe obciążenie.


Obrazek: koparka z podsypką

Obrazek: robotnicy przenoszą stare podkłady