2020.06.18 16:25

Szybko, nowocześnie, bezpiecznie. Zrewitalizowaliśmy tory z użyciem pociągu do potokowej wymiany nawierzchni torowej (PUN)

Obrazek: maszyna do potokowej wymiany nawierzchni, w tle jesienny las.
Logo Fundusze Europejskie Logo Rzeczpospolita Polska Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Logo Unia Europejska

Do rewitalizacji linii kolejowych na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle wykorzystaliśmy pociąg do potokowej wymiany nawierzchni torowej, nazywany w skrócie PUN. Dzięki jego pracy możliwa jest wymiana nawet 1200 metrów linii kolejowej dziennie, a jego użycie skróciło prace o kilka tygodni. To jedna z największych maszyn budowlanych wykorzystywanych przy przebudowie torów kolejowych.

Infografika pokazuje pociąg do potokowej wymiany nawierzchni torowej (PUN).

Pociąg do potokowej wymiany nawierzchni torowej (PUN) podczas wymiany torów kolejowych na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle

Film z audiodeskrypcją